söndag 25 november 2018

Bytt till Vimla och sparar 528kr i månaden

Detta inlägg är sponsrat och innehåller annonslänkar från Vimla.


Jag har länge försökt hitta ett sätt att sänka mina fasta mobilkostnader men inte kunnat göra så mycket då jag fortfarande haft bindning kvar. Nu i Oktober tog dock bindningen slut och jag valde igår att gå över till Vimla efter tips från min bloggkollega PappaBetalar?

Vimla erbjuder just nu fram till imorgon (Black Friday deal) även 50GB extra surf som man kan avända sig av under 12 månader och p.g.a. detta kunde jag välja det minsta abonnemanget som kostar 100kr/mån. Det mindre abonnemanget ger endast 2GB surf per månad men jag har ju nu 50GB som jag kan fördela under ett helt år. Jag surfar inte extremt mycket så första året ska det inte bli några problem med att gå över gränsen. Det minsta abonnemanget ger mig även obegränsat antal samtal, SMS och MMS.

Då jag valde att använda mig av PappaBetalar? värvningslänk fick jag även 10kr rabatt per månad så månadskostnaden går ner till 90kr. Vidare valde jag även att flytta över min frus abonnemang från Tele2 till Vimla som gjorde att både jag och hon fick 10kr rabatt per månad. Min månadskostnad kommer att gå ner till 80kr och min frus blir nu 90kr men de första 4 månaderna får jag dock ytterligare 50% rabatt. Då denna rabatt är tillfällig kommer jag inte räkna med den i budgeten utan jag väljer att avända de ordinarie beloppen.

Använd gärna min Vimla värvningslänk så får både du och jag 10kr/rabatt per månad. En äkta win-win situtation.

Olikt PappaBetalar? så betalar jag praktiskt taget alla räkningar i min familj inklusive frugans mobilabonnemang och därför räknar jag med det i min budget. Man kan säga att MiljonMål är PappaBetalar utan frågetecknet. 😊

Jag räknar med att mina fasta månadskostnadet enligt ovanstående kommer att sänkas med hela 528kr i månaden och min plan sedan tidigare är att sänkta fasta kostnader ska gå till att öka månadsinsättningen till min aktiedepå. Förhoppningen är att jag ska kunna öka månadsinsättningarna sakta med säkert genom att sänka min fasta kostnader och hitta andra inkomster som ex. cashbacksidorna och återbäring från kreditkort.

Ge gärna tips på andra sätt som jag kan sänka mina fasta kostnader - allt är av intresse så skriv en kommentar lite längre ner på sidan.

MiljonMåls spartips hittar du här.

Nedanstående är en annons:
Casha in bonusar
Genom att klicka på mina värvningslänkar nedan så får du bonusar som gör att du raskt kan öka på din återbäringssumma från Cashbacksidorna.
Refunder - Du får 50kr när du köper för mer än 100kr genom Refunder.
Bonusway - ger dig 100:- i bonus när du har gjort dina första köp.
Cashbackshopping - Får både du och jag 25kr i bonus.
Mybonus - Du 50kr i bonus när du blir medlem och gör dina första köp.

Bild från Pixabay.





7 kommentarer:

  1. Bra val, jag har haft Vimla nu i ett och ett halvt år och är mycket nöjd. Fungerar lika bra men är betydligt billigare per månad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra. Jag har läst mycket om Vimla den senaste tiden så det verkar vara ett bra val för oss som vill spara en slant.

      Radera
  2. Hej!
    Kul att du kunde byta nu. Vi är nöjda med Vimla. Tror också du blir det.

    Haha. Ja i min familj är det t.o.m så att Mamma betalar? Är den som drar in mest pengar till hushållet. Var ska alltid pappa betala? 😉

    Tack för att du använde min länk!

    MVH PB?

    SvaraRadera
  3. Tack själv PB? För alla bra spartips.

    SvaraRadera
  4. Själv gjorde jag tvärtom, gick från vimla till comviq och köpte på mig en note 9 för 415 kr. Annars hade jag bara en kostnad på 80 kr (som student är det riktigt prisvärt) Har inte köpt en telefon på flera år och tog chansen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kan det vara värt att ta ett abonnemang från någon av de stora om man ändå tänkt skaffa en ny mobil men kolla alltid att månadskostnaden inte överstiger vad det skulle ha kostat att köpa mobilen kontant och använda sig av ett abonnemang från ex. Vimla.

      Radera