onsdag 23 december 2020

Present till frugan

 


Imorgon är det dags för Jul igen men det kommer att bli en väldigt annorlunda Jul pga den pågående Corna pandemin. Min familj kommer att fira tillsammans med hennes systers familj och ingen annan. Normalt sett firar vi med hela tjocka släkten men i år blir det uppehåll.

Stora frågan i år är vad jag skulle ge i julklapp till min fru och det var inte lätt att välja. När jag frågade henne så ville hon först ha diamanter eller ett guld halsband men då hon är snål som mig sa hon att pengar går lika bra. 🤔

Personligen tycker jag att pengar är en lite för enkel present så i år tänkte jag följa min hobby och köpa investmentbolag till min fru. Valet blev enkelt Investor där jag köpte 10st och min förhoppning är att hon ska spara dom till hennes pension. Om aktiekursen rör sig som den gjort historiskt bör hon ha ett värde på ca 50000kr om 20 år eller 200000kr om 25 år. Hon går i pension om ca 25 år så det vore ett riktigt bra tillägg till pensionen. Vid 3% direktavkastning kan hon även få ca 500kr/mån i utdelning. 

Om du vill testa att öppna ett kostnadsfritt ISK fondkonto hos SAVR så kan du lätt göra det via min värvningslänk.  (Annonslänk)

Behöver ditt företag hjälp med bokföringen?

Söker du en redovisningskonsult som likt dig varit egen företagare under många år så är du välkommen att kontakta mig genom kommentar fältet nedan eller DM på Twitter. Jag erbjuder både fast pris och tim pris till låga priser. Jag kan hålla låga priser då jag sköter allt digitalt och jobbar hemifrån utan dyra lokal kostnader. Jag kan ta emot kunder från hela Sverige. www.sweweb.nu. ex. på tjänster är bokföring, löner, moms, deklarationer, bokslut, årsredovisningar och mycket mer.

Investor tycker jag är en äkta byrålåda aktie som bör ge en fin avkastning över en lång tid så den funkar perfekt för oss långsiktiga aktieägare. Den lär inte ge någon enorm övervakning men bör gå bättre än index. 

 Vi får se vad hon tänker göra. Hon tycker om att spara pengar men vill inte ta några risker på börsen och sparar därmed i vanliga bankkonton. Hennes plan är istället att köpa hus och mark så kanske kan det också ge en bra avkastning.


Gratis Aktiehandel (Annons)
  • Avanza erbjuder courtagefri (gratis) handel i aktier för alla nya kunder som har ett depåvärde på mindre än 50000 kr hos Avanza. Avanza var mitt första konto med courtagefri handel men nu ligger depåvärdet på drygt 42000 kr och därför kommer inga flera insättningar att göras på detta konto. Starta här en gratis ISK depå hos Avanza. (annonslänk)

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som är upplagda här.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar