onsdag 7 februari 2018

Nya köp i en röd börs

Börsen lyste rött i går och i förrgår med stora nedgångar för de flesta aktierna. Jag passade då på att köpa aktier för resten av de likvida medel som stod och skvalpade i mina depåer. Tyvärr var det inte så mycket pengar men det blev ändå några lyckade köp.

6st Svolder á 94 kr
6st Svolder á 88,77 kr
6st Svolder á 94,25 kr
6st Latour á 97,65 kr
10st Svolder á 90,73 kr

Som du ser av listan så blev det flera köp i Svolder och förklaringen till detta är den enorma nedgång som aktien fick och detta utan att substansvärdet har förändrats särskilt mycket. Enligt ibindex.se så värderas Svolder just nu med nästa 12% rabatt mot substansvärdet och det tycker jag är riktigt lågt. Svolder har det senaste året lyckats få en värdering med premium 10% mot substansvärdet och medel har legat runt +/- 0 så jag misstänker att detta är bara en tillfällig nedgång p.g.a. det enorma säljtryck som marknaden haft de senaste dagarna.

Nu har jag tyvärr endast 1600 kr kvar i kassan så det blir nog inte så många fler köp innan månadens överföring på 4000 kr sker i slutet av månaden.

Lyckades du göra några fina köp under de röda dagarna?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som jag skrivit om ovan.

Bild från Pixabay.

2 kommentarer:

  1. Tjenare!
    Jag slog till på följande:
    - 82 st Latour för 97 kronor
    - 19 st Castellum för 128,55 kronor
    - 11 st Skanska för 159 kronor

    Hoppas på många år av fina utdelningar!

    God kväll!

    SvaraRadera