söndag 13 augusti 2017

Veckorapport och stora planerade förändringar

Jag missade skriva rapporten för vecka 31 så denna rapport blir för båda veckorna. Totalt sett blev det minus men inga enorma minus som jag har haft tidigare. Jag håller dock på att planera större förändringar för mina investeringar då min fru vill att jag ska ha större summor på bankkontot istället för att betala ett eventuellt framtida köp av mark i Vietnam. Min track record inom investeringar har inte varit särskilt bra så jag gick med på att börja dra ner mina depåer rejält.

Planen är att ISK ska bli min trading depå och ska innehålla 50000kr efter att mina försäljningar är avklarade. Tanken är att jag ska fortsätta lära mig kortsiktig trading och att över tiden försöka nå 1000kr i vinst per daytrading dag. Detta kommer nog att ta tid och planen är att dra ner risken samt att för det mesta köpa och sälja samma dag. Ibland kan jag tänka mig att göra några längre swingtrading case i denna depå.

Avanza depån kommer att för det mesta innehålla swingtrading positioner men ibland kan även någon daytrading göras.

Kapitalförsäkringen kommer att endast innehålla mina långsiktiga investeringar i de 4 investmentbolagen och här kommer även mitt månadssparande på 2000 kr per månad att fördelas mellan dessa investmentbolag. Jag har inte varit så bra på att investera långsiktigt så jag låter några av Sveriges bästa långsiktiga investerare göra detta åt mig.

Min sons långsiktiga portfölj kommer också att vara kvar och hans investeringar kommer som förut att innehålla väldigt långsiktiga innehav. Eventuellt kommer jag att utöka med fler investmentbolag i hans portfölj. Denna portfölj har klarat sig klart bäst och ligger t.o.m. på plus vilket på ett sätt visar att långsiktigt kanske är det bästa sättet att investera.

Allt detta innebär att min kassa kommer att öka markant och jag kommer framöver försöka hitta bankkonton och liknande som ger en bra ränta så att de inte bara ligger hos banken och inte ger någon avkastning. Självklart kommer jag att skriva om allt detta på bloggen.

Jag kommer självklart att fortsätta skriva i bloggen om mina investeringar på börsen även om ovanstående innebär att portföljerna blir mycket mindre än tidigare. Min förhoppning är självklart att de kan växa och bli mer betydande i framtiden. Skulle det bli en stor dipp på börsen kommer jag nog att börja sätta in mer pengar i depåerna. Då har vi förhoppningsvis köpt marken och jag vet mer om hur mycket jag kan investera på börsen.

Trading

Daytrading Vecka 32
Daytrading 31/7
Bull OMX -502 kr
Bull OMX 68 kr
Bull Olja 261 kr
Bull Olja 22 kr = -151 kr
Daytrading 1/8
Bull Olja -2525 kr
Daytrading 3/8
Bull Olja 222 kr
Bear Olja 200 kr
Bear Olja 118 kr
MiniL OMX 84 kr
MiniL Fingerprint -306 kr
MiniL OMX -366 kr = -48 kr
Daytrading 4/8
MiniL OMX 32 kr
MiniL OMX -93 kr = -61 kr
Totalt Vecka 31: -2785 kr

Daytrading Vecka 32
Daytrading 7/8
Bull Olja 102 kr
Bull Olja 196 kr
MiniL Fingerprint 30 kr = 328 kr
Daytrading 8/8
Bear Olja 422 kr
Bull Olja 22,5 kr
Bull Olja 195 kr
Bull Olja 131,5 kr
Bull OMX 119 kr = 890 kr
Daytrading 9/8
Bull OMX 318 kr
Bear Olja -445 kr = -127 kr
Daytrading 10/8
Bear Olja 41 kr
Totalt Vecka 32: 1052 kr

Nästa vecka kommer att innehålla flera försäljningar men för min egen enkelhets skull kommer jag endast att rapportera eventuell daytrading verksamhet.

Jag hoppas att din trading vecka har varit bättre och lycka till nästa vecka!

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata affärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. 

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar