onsdag 2 maj 2018

Första köpet i Creades


Nu har jag äntligen gjort mitt första köp i Creades sedan min försäljning under förra året. Det blev en liten post på 4st aktier á 275 kr och jag följer här min strategi att köpa små poster då och då för att jämna ut mitt GAV.

Som jag skrev i mitt förra inlägg ser jag Creades som ett långsiktigt innehav men jag kan även tänka mig att trada kortsiktigt med en del av mitt innehav eller sälja av helt om det skulle bli en stor premie igen mot substansvärdet. Substansvärdet är just nu drygt 281 kr enligt Ibindex.se så allt under 280 kr tycker jag är ett bra köp.

Traction är ett annat investmentbolag som jag har kollat på länge men aldrig köpt något. Just nu handlas Traction till en rabatt på drygt 15% så den känns väldigt köpvärd just nu och eventuellt är det dags att börja köpa på sig här också.

Jag håller på att snickra på månadsrapporten och den borde komma ut under de närmaste dagarna.

Vad tycker du om Traction och Creades?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. När detta skrivs äger jag aktier i Creades men inte några aktier i Traction.

Bild från Creades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar