torsdag 20 december 2018

Sålt Cherry AB

Detta inlägg är sponsrat och innehåller annonslänkar från Avanza.

I tisdags kom ett kontantbud på Cherry AB där jag sedan tidigare ägt 100 aktier. Budet ligger på 87kr per aktie vilket jag egentligen tycker är ganska lågt med tanke på den snabba tillväxt i omsättning och resultat som bolaget har gett oss de närmaste kvartalen.

Konsortiet som lagt budet har dock redan kontroll över en bra bit av majoriteten av aktierna så det verkar osannolikt att någon annan skulle komma med ett konkurrerande bud. Jag valde därför igår att sälja mitt innehav för 86.5 kr per aktie istället för att vänta till husets likvid dag.

Jag skrev för ett tag sedan ett inlägg om Cherry och vad jag tyckte om bolaget och det kan du läsa om här.

Mer info om Cherry hittar du hos Avanza.

Pengarna från försäljningen ska gå till fler köp av investmentbolag och jag hann med några mindre köp i Vostok new ventures som just nu handlas med väldigt hög rabatt på drygt 37% mot substansvärdet enligt www.ibindex.se.

Jag kommer även att lägga flera order på lite lägre nivåer i investmentbolag som Lundbergsföretagen, Creades, Svolder och Öresund.

Vad tycker du om budet på Cherry AB?

MiljonMåls spartips hittar du här.

Nedanstående är en annons:
Casha in bonusar
Genom att klicka på mina värvningslänkar nedan så får du bonusar som gör att du raskt kan öka på din återbäringssumma från Cashbacksidorna.
Refunder - Du får 50kr när du köper för mer än 100kr genom Refunder.
Bonusway - ger dig 100:- i bonus när du har gjort dina första köp.
Cashbackshopping - Får både du och jag 25kr i bonus.
Mybonus - Du 50kr i bonus när du blir medlem och gör dina första köp.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som är upplagda här.

Bild från Pixabay.


2 kommentarer:

  1. Jag tycker budet är botten! Men marknaden trumfar inte budet utan kursen ligger hela tiden strax under budnivån. Risken för att budet går igenom förhindrar andra att köpa nu. /Safiren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag håller med dig budet var lite väl lågt. Konsortiet äger dock redan en stor del av bolaget så jag tror att ett nytt konkurrerande bud är ganska osannolikt.

      Radera