torsdag 21 mars 2019

Nya köp till Pensionsfonden


Jag har gjort lite småköp till Pensionsfonden och här nedan finns en lista på de senaste inköpen sedan mitt senaste inlägg.

1st Investor A
3st Lundbergföretagen
15st Svolder
4st Vostok new Ventures
3st Öresund

Svolder ökade jag på rejält då det är ett bolag som jag gärna vill äga mycket i. De har en bra riskfördelning med många olika små och medelstora företag som kan ge högre tillväxt för Pensionsfonden. Sedan start har Svolder igenomsnitt gett hela 15% avkastning per år vilket jag anser vara riktigt bra.

För första gången har jag lyckats skapa ett cirkeldiagram på portföljen och Investor och Lundbergföretagen tar klart störst plats i portföljen - två investmentbolag som jag anser borde ge en stabil och tråkig avkastning på långsikt. Tänk på att tråkig avkastning är det som jag anser vara bäst avkastning - sakta men säkert ska Pensionsportföljen få växa.


Just nu känns det som att börsen har gått upp lite för mycket och lite för fort och jag ligger därför lite lågt på köpfronten just nu. Enligt Ibindex.se ligger Creades aktiekurs ganska nära substansvärdet och det kan kanske vara dags att börja skala av Creades om kursen skulle rusa upp ännu mer. Jag håller ett öga på detta och kommer såklart att skriva om mina framtida affärer här på bloggen och Twitter.



Casha in bonusar (Annons)
Genom att klicka på mina värvningslänkar nedan så får du bonusar som gör att du raskt kan öka på din återbäringssumma från Cashbacksidorna. Nästan som Gratis pengar!
Refunder - Du får 50kr när du köper för mer än 100kr genom Refunder.
Bonusway - ger dig 100:- i bonus när du har gjort dina första köp.
Cashbackshopping - Får både du och jag 25kr i bonus.
Mybonus - Du får 50kr i bonus när du blir medlem och gör dina första köp.
Rewardnetwork - Tyvärr ger de ingen bonus men de verkar ha högre återbäring än de andra.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som är upplagda här.

Bild från Pixabay.

2 kommentarer: