söndag 31 mars 2019

Månadsrapport Mars 2019

Mars månad är nu till ända och detta är också första helmånaden med MiljonMåls Pensionsfond. Pensionsfonden börjar växa och har nu ett totalt värde på 30243kr varav likvida medel är 7002kr. Aktiekurserna för investmentbolagen har rusat den senaste tiden och det har varit svårt att hitta bra köplägen. Jag har dock fortsatt fylla på där jag ändå tycker att bolagen värderas ok och just nu är Lundbergföretagen största innehavet tätt följt av Investor A.

Största händelsen är dock att vi äntligen har köpt marken i Vietnam och vi lyckades hitta en liten mindre markplätt till en lägre summa. Marken ligger ca 10 min gångväg till stranden, där även mängder med hotell och nöjen ligger så detta köp kändes klart mycket bättre än de områden vi hade tittat på tidigare. Jag fick behålla drygt 10000kr som blir ett perfekt tillskott till mitt buffert sparande. Självklart fortsätter jag som vanligt att fylla på Pensionsfonden med 4638kr varje månad och jag har även lagt upp en automatisk överföring till Avanza så att det aldrig glöms bort.

Under månaden lyckades jag slutföra en online kurs hos FAR och blev samtidigt godkänd på tentan så nu kan jag kalla mig för certifierad redovisningsekonom. Utbildning tog jag mest för att kunna göra mina egna bokslut och deklarationer men jag har den senaste tiden börjat tänka på att kanske börja erbjuda redovisningstjänster vid sidan om mitt eget jobb. Jag hjälper redan en i släkten som har en enskild firma men planerar på att försöka hitta nya kunder. Mycket planerande har det varit den senaste månaden med att tänka ut en marknadsföringsplan, hitta programvaror som förenklar och effektiviserar arbetet.



Resultat Mars

Totalt portföljvärde:  30.243kr
Likvider bankkonton: 46.523 kr
4Spar konto: 0 kr
Sushirullen + Golfstar (onoterade innehav) 9.700 kr
Summa: 86.466 kr

Totala insättningar Pensionfonden: 29.297 kr





Casha in bonusar (Annons)
Genom att klicka på mina värvningslänkar nedan så får du bonusar som gör att du raskt kan öka på din återbäringssumma från Cashbacksidorna. Nästan som Gratis pengar!
Refunder - Du får 50kr när du köper för mer än 100kr genom Refunder.
Bonusway - ger dig 100:- i bonus när du har gjort dina första köp.
Cashbackshopping - Får både du och jag 25kr i bonus.
Mybonus - Du får 50kr i bonus när du blir medlem och gör dina första köp.
Rewardnetwork - Tyvärr ger de ingen bonus men de verkar ha högre återbäring än de andra.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som är upplagda här.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar