tisdag 31 juli 2018

Sonen köper också Industrivärden


Jag har den senaste tiden köpt på mig aktier i Industrivärden och nu när sonen fick in sitt barnbidrag gick även hans månads inköp till Industrivärden. Sonens portfölj är den som har varit mest långsiktig med ganska få försäljningar och det har gett en helt ok avkastning. Snart fyller sonen 2 år och idag ligger värdet på hans portfölj på precis över 18000kr vilket jag måste säga är en riktigt fin summa för en 2 åring.

Totalt blev det 3st Industrivärden C à 186,6kr.

 

Tanken är att min andel av sonens barnbidrag ska sättas in en kapitalförsäkring i mitt namn men som är öronmärkt till honom och pengarna är tänkt att användas till utbildning eller som insats till hus. Dock har jag en vilja att lära honom aktier och sparande när han blir lite äldre och jag hoppas att han inte ska använda alla pengarna direkt utan fortsätta spara.

Sparar du till dina barn?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som är upplagda här.

Bild från Industrivärden.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Investmentbolag känns klockrent i ett barnspar.
    Har du läst mitt inlägg där jag resonerar kring barnsparande?

    http://pappabetalar2018.blogspot.com/2018/06/vart-barnsparande.html
    Mvh Pappa Betalar?

    SvaraRadera
  2. Hej Pappa betalar?
    Jag läste artikeln nu och min förhoppning är också att sonen ska ha en fin sparbössa när han blir stor. Troligen borde han kunna ha mer än 300000 kr när han väl blivit myndig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en schysst peng som kan användas till boende eller vad det nu kan vara barnen vill göra.
      Mvh PB?

      Radera