onsdag 8 februari 2017

Årets första utdelningar har inkommit

Idag kom äntligen de första utdelningarna för 2017 och det var Preferensaktie portföljen som fick utdelningarna. Totalt kom det in 412,5kr från 2 olika innehav men jag fick tyvärr ännu inget från Volatie Preferens. Enligt företagskalendern skulle pengarna ha kommit in idag men det visar sig att det hade blivit ett tryckfel i Volatis hemsida och pengarna kommer på fredag istället. Jag fick nys om denna nyhet av bloggaren Petrusko som skrev ett inlägg om detta.

De första utdelningarna:
Akelius preferens 225 kr
SAS preferens 187,5 kr
Totalt 412,5 kr

Utdelningarna ska sjävlklart återinvesteras så att snöbollen får rulla på och bli större och större. Målet för preferensaktie portföljen är att få in 10000kr i utdelningar i år så detta täcker ca 4,1% av detta. En riktigt bra start då jag räknar med många fler utdelningar framöver.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. När detta skrivs äger jag aktier i Akelius Preferens, SAS preferens och Volati preferens.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar