onsdag 8 november 2017

Tecknat mig i GolfStar

GolfStar är en nytt onoterat företag som just nu går att teckna via Pepins och efter att ha läst memorandumet valde jag att teckna mig för 200st aktier för 6700kr. Jag har börjat investera lite mer i onoterade företag för att försöka lära mig själv att vara mer långsiktig i mina investeringar. Denna investering kommer nog att bli mer långsiktig än normalt och jag räknar med att äga dem i flera år.

Jag har aldrig spelat golf men jag vet att det finns ett stort intresse av sporten i vårt avlånga land men det som verkligen fick mig att investera i bolaget är dess innehav av stora markytor runt sina golfanläggningar i storstockholm. Här kan det finnas stor potential och stora värden som inte syns i balansräkningen och det är just detta jag satsar på.

Annons:


Bolaget erbjuder även en stor mängd aktieägar förmåner men då mitt intresse för sporten är superlåg kommer jag inte att använda mig av dem.

Just nu har 646 investerare tecknat sig för aktier i GolfStar och jag misstänker att emissionen lär bli fulltecknad ganska snabbt. Som vanligt på Pepins gäller först till kvarn.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. När detta skrivs har jag tecknat mig aktier i GolfStar.

Bild från Pepins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar