torsdag 8 februari 2018

Årets första utdelning

Årets första utdelningar har äntligen kommit in på kontot och totalt har det kommit in 97,5 kr vilket såklart inte är några stora slantar men ändå en start på utdelningsåret.

Oscar Properties Holding PREFB 35 kr
SAS Preferens 62,5 kr
Totalt 97,5 kr

SAS preferens kommer att lösa in en del av sina aktier så vi får se hur många jag får ha kvar. Jag hoppas att jag får behålla så många som möjligt. Sonen äger också en SAS Preferens aktie och han fick därmed 12,5 kr. Självklart har jag uppdaterat min portfölj med de inkomna utdelningarna.

Har du hunnit få några utdelningar i år?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som jag skrivit om ovan.

Bild från Pixabay.

2 kommentarer:

  1. En bra start på året för din del, kommer bli mycket mer med tiden!

    Har fått cirka 11 sek från mina utländska ETF:er, dock kommer utdelningarna på allvar i slutet av mars då både JnJ och Castellum gör sina första utdelningar för året.


    /Investmentbolagsinvesteraren

    SvaraRadera
  2. Precis, detta är bara början. Det jobbiga är såklart att det kommer ta tid innan ränta på ränta effekten syns.
    Våren blir extra intressant med många fina utdelningar.

    SvaraRadera