onsdag 5 april 2017

Tecknade FM Mattsson Mora

Idag är sista dagen att teckna sig för FM Mattsson Mora och jag bestämde mig för att teckna 300 aktier för 68 kr/st. Detta blev ett snabbt beslut då jag såg informationen om IPO för bara en timme sedan och teckningen måste in idag. Jag har bara hunnit skumläsa prospektet men av det jag såg tyckte jag att bolaget är helt klart köpvärd på dessa nivåer.

Igår sålde jag ytterligare preffar och därmed fick jag loss lite kapital i min ISK. Jag såg inget i reglerna om man inte kunde använda sig av ISK vid teckning så vi får se den 10:e om det funkade eller ej.

Tecknar du dig för FM Mattsson Mora?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag har tecknat mig i FM Mattsson Moras börsnotering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar