måndag 6 november 2017

Månadsrapport Oktober 2017

Det blev en lite sen oktober rapport och siffrorna nedan är för 1 november. 1 dag gör ju dock ingen enorm skillnad.

Månaden har inte resulterat i någon särskild uppgång och jag har fortsatt att försöka gå över till en mer långsiktig investering. Dock har jag ännu inte fastställt en investerings strategi som passar mig bäst så det har varit lite hej vilt med kortsiktiga och långsiktiga affärer. Det lutar sig dock till att använda mig av båda strategierna då jag beviserligen har svårt med att inte röra på innehaven.

Under månaden köpte jag på mig aktier i det amerikanska företaget Macys och jag tänker återkomma med ett inlägg senare om hur jag tänker här. Det blev även köp av småposter i ett antal företag som Swedbank, Scandic Hotel, Bilia mm.

Resultat Oktober
Avanza KF: 15.615 kr
Kapitalförsäkring: 48.496 kr
Depåkonto: 9.803 kr
ISK: 36.997 kr
Belåning ISK: -0 kr
Dala Energi: 10.320 kr
Totalt portföljvärde: 121.231 kr
Likvider bankkonton: 270.571 kr
Toborrow: 5.106 kr
4Spar konto: 10.000 kr
Totalt värde: 406.908 kr

Insättning KF  September: 0 kr
Insättning ISK September: 0 kr
Dala Energi: 9.760 kr
Totalt KF + depå: 75.138 kr
Totalt ISK: 54.590 kr
Totalt Avanza KF: 20.000 kr
Totala insättningar: 159.488 kr

Portföljerna


Kapitalförsäkring 2017-11-01
ISK 2017-11-01
Sonens portfölj

Sonens portfölj förtsätter framåt sakta men säkert och är fortfarande den portföljen som har gett bäst avkastning. Långsiktighet och sparande varje månad har verkligen gett resultat.

Sonens portfölj 2017-11-01


Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. När detta skrivs äger jag äger aktier och certifikat i företag enligt de skärmdumpar som du hittar i detta inlägg.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar