tisdag 8 januari 2019

Kortsiktigt mål - nå mer än 100st Öresund


Öresund är ett av de investmentbolag som jag tycker om mest och just nu handlas de återigen med rabatt, vilket är väldigt sällsynt. Jag har tidigare ägt och sålt aktier i Öresund när de handlats med rabatt respektive premie så nu är det återigen dags att köpa.

Denna gång ska jag dock köpa mer aktier än förra gången och just nu äger jag totalt 87 aktier i Öresund. Mitt kortsiktiga mål är att utöka antalet så att jag kommer över 100 aktier inom några veckor. Nu är det ju bara 13 aktier kvar för att nå målet så det kan ju gå betydligt snabbare än så. 😀

Kriteriet är som vanligt att aktien handlas med rabatt och jag ska försöka köpa aktierna runt 130kr men helst under. Får lägga flera mindre ordrar och se vad som händer. Igår blev det ett köp på 10st Öresund aktier för 131kr och detta var en order jag hade lagt lite lägre då kursen vid orderläggning låg en bit över 132kr. Ibland lyckas man få in ordrar lite längre ner i orderdjupet om man har tålamod.

MiljonMåls spartips hittar du här.

Nedanstående är en annons:
Casha in bonusar
Genom att klicka på mina värvningslänkar nedan så får du bonusar som gör att du raskt kan öka på din återbäringssumma från Cashbacksidorna.
Refunder - Du får 50kr när du köper för mer än 100kr genom Refunder.
Bonusway - ger dig 100:- i bonus när du har gjort dina första köp.
Cashbackshopping - Får både du och jag 25kr i bonus.
Mybonus - Du 50kr i bonus när du blir medlem och gör dina första köp.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som är upplagda här.

Bild från Öresund.se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar