söndag 9 juni 2019

Senaste veckans aktiehandel



Föregående vecka blev lite kort men jag lyckades ändå göra små handel i min pensionsfond. Den senaste tiden har Lundbergföretagen gått upp sakta men säkert och handlas nu ibland till premie så jag har lagt in små sälj orders när aktiekursen gått över substansvärdet. Ibland har dessa säljorder gått igenom och mitt innehav i Lundbergföretagen har då gått ner.

Planen är dock att köpa tillbaka aktierna så fort aktiekursen har dippat en aning. Om detta inte sker kommer jag troligen att investera pengarna i andra investmentbolag som Öresund och Industrivärden.

Jag har under en längre tid även tradat lite i Creades som har en tendens att göra sig rejält upp och ner under en dag. Hittills har det fungerar jättebra med flera vinst affärer med en procentuellt bra vinst men dock handlar det om små pengar. Tanken är att många små affärer kan leda till en fin avkastning på långsikt.

Köpt 2st Öresund 123kr/st
Sålt 2st Lundbergföretagen 325kr/st
Sålt 2st Lundbergföretagen 324,6kr/st
Köpt 4st Traction 174,5kr/st
Sålt 1st Creades 327,5kr/st
Köpt 3st Öresund 122kr/st
Sålt 1st Lundbergföretagen 333kr
Sålt 1st Creades 340kr/st

Lundbergföretagen är fortfarande mitt klart största innehav men fortsätter aktiekursen uppåt över substansvärdet kommer jag troligen sälja av lite då och då. Creades har jag dock endast 1 aktie kvar så jag hoppas på en liten sättning så att jag kan köpa tillbaka lite aktier.


Casha in bonusar (Annons)
Genom att klicka på mina värvningslänkar nedan så får du bonusar som gör att du raskt kan öka på din återbäringssumma från Cashbacksidorna. Nästan som Gratis pengar!
Refunder - Du får 50kr när du köper för mer än 100kr genom Refunder.
Bonusway - ger dig 100:- i bonus när du har gjort dina första köp.
Cashbackshopping - Får både du och jag 25kr i bonus.
Mybonus - Du får 50kr i bonus när du blir medlem och gör dina första köp.
Rewardnetwork - Tyvärr ger de ingen bonus men de verkar ha högre återbäring än de andra.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som är upplagda här.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar