söndag 2 juni 2019

Månadsrapport Maj 2019

Maj månad gick ganska snabbt och börsmässigt gick det riktigt dåligt denna månad. Börsen behövdes dock kyla ned lite efter de senaste månadernas snabba uppgång samtidigt som det ger mig fina köplägen att köpa på mig fler aktier.

Tittar jag på hur utvecklingen för portföljen har varit enligt Avanzas statistik så gick portföljen ner 3,78% jämfört med OMX30 som gick drygt -10% så det är ändå något positivt i helheten.

Nytt innehav är Traction där jag inhandlade en aktie och är mer att betrakta som en kontrollpost. Går substansrabatten upp en bit till kommer jag nog att köpa på mig fler aktier. Annars har jag mest fyllt på i befintliga innehav samt små tradat i Creades och Lundbergsföretagen. Små pengar i det hela men många bäckar små blir ändå en slant tillslut.

Lundbergföretagen är fortfarande störst i pensionsfonden och står för hela 28,5% tätt följt av Investor som står för 19,2%. Just nu har jag ganska mycket likvider men de lär tas i arbete den närmaste tiden.

Under månaden satte jag in 3000kr till Degiro där 1000 kr var ett test och 2000 kr gick till min nya sido strategi att följa Melker Schörling AB och köpa samma innehav. Läs mer om detta här.

Resultat Maj

MiljonMåls Pensionfond: 40.560 kr
Likvider bankkonton: 52.487 kr
Övriga aktier/likvid: 7.178 kr
4Spar konto: 0 kr
Sushirullen + Golfstar (onoterade innehav) 9.700 kr
Summa: 109.925 kr

Månadens insättning: 4.638kr
Totala insättningar Pensionfonden: 38.673 kr






Casha in bonusar (Annons)
Genom att klicka på mina värvningslänkar nedan så får du bonusar som gör att du raskt kan öka på din återbäringssumma från Cashbacksidorna. Nästan som Gratis pengar!
Refunder - Du får 50kr när du köper för mer än 100kr genom Refunder.
Bonusway - ger dig 100:- i bonus när du har gjort dina första köp.
Cashbackshopping - Får både du och jag 25kr i bonus.
Mybonus - Du får 50kr i bonus när du blir medlem och gör dina första köp.
Rewardnetwork - Tyvärr ger de ingen bonus men de verkar ha högre återbäring än de andra.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som är upplagda här.

Bild från Pixabay.

2 kommentarer:

  1. Samma här, maj var en utmanande månad :) Vi får hoppas på bättre utfall i juni! Spännande med Degiro, brukar du handla via dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min portfölj är fortfarande väldigt liten så för mig är det bättre med nedgång så att jag kan köpa billigare.
      Degiro har jag precis startat med och det fungerar väl ok men man kan inte se orderdjupet i appen vilket är väldigt dåligt. Man får väl det man betalar för.

      Radera