tisdag 23 maj 2017

Veckorapport V. 20

Förra veckan började väldigt rött men återhämtade sig ganska så bra under slutet av veckan. Återhämtningen har fortsatt idag och bla surdegen Betsson börjar närma sig +/- 0 och detsamma gäller H&M som återigen kom på plusnivån. Min satsning på swingtrading fortsatte men denna vecka blev det minus i slutresultat då två av mina trades nådde stop-loss nivån.

Utdelningar

H&M 612,5 kr

Trades

JLT Mobile Köpt och Sålt 15/5 Vinst 441 kr
Troax Köpt 15/5 och Sålt 17/5 Förlust 989 kr (stop-loss)
Annexin Köpt 16/5 och Sålt 18/5 Vinst 209 kr
Swedol Köpt 2/5 och Sålt 18/5 Förlust 420 kr (stop-loss)
Totalt: Förlust 759 kr

Tradingveckan slutade i rött och detta p.g.a. 2 stop-loss i Troax och Swedol. Det var ju två dagar med ganska stora nedgångar på börsen och det var väldigt nära att fler aktier gick under stop-loss gränsen. Många av innehaven börjar sakta men säkert att återhämta sig i fredags och idag så vi får se hur alla de trades jag har kvar utvecklar sig under veckorna som kommer.

Jag har under veckan börjat kolla mer och mer på Mini futures och Bull&Bear hävstångsprodukter och testade på mig ett mindre köp av Mini futures i Catena Media. Hittills har det gått bra då Mini futuren ligger ca 12% upp mot aktien som bara gått upp 3%. Mini futures innebär mycket högre risk och jag ser det mer som ett sätt att inte behöva lägga in så mycket pengar i en trade. Istället för att köpa Catena Media för 20000 kr kunde jag nu köpa Mini futures för 2500 kr istället. Tanken är att går aktien ner skulle jag nog lägga en stop-loss så att förlusten endast blir 1000 kr och med mini futuren kan jag låta förlusten gå till 800 kr innan jag säljer. På detta sätt kan jag använda mycket mindre kapital för mina trades för att åstadkomma samma resultat men för att minimera risken kommer jag nog endast göra mindre köp av dessa hävstångsprodukter. Mindre köp men fler olika trades blir nog resultatet av mini futures.

Planer inför vecka 21

Planen är att eventuellt avsluta några trades så att jag kan investera i andra möjligheter. Som det är just nu är jag ganska full investerad och belånar även tradingportföljen lite väl mycket så det vore bra om jag kan dra ner på belåningen. Jag har även köpt in Annexin igen för att se om jag lyckas göra samma trade igen genom att trada gapet mellan köp och sälj på ett snabbt sätt.

Hur gick förra veckan för dig?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i Annexin, Catena Media, Swedol, Betsson, Philly Shipyard och H&M.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar