fredag 23 juni 2017

Veckorapport V.25

Midsommar veckan blev en riktigt bra trading vecka med realiserade vinster på 5830 kr och detta blev därmed en rekordvecka för min trading verksamhet. Resultatet blev till pga en lyckad trade i Bull OMXS30 certifikat med 15 gångers hävstång. Hävstången gör att en liten förändring i OMXS30 index ger ett stort resultat på det satsade kapitalet men risken är dock väldigt hög då hävstången även kan gå åt andra hållet om indexet går ner. Under veckan blev det två trades i indexet och båda gav fina resultat. Troligen kommer jag att fortsätta satsa lite mindre summor samt testa och se hur det går.

Denna vecka blev också en vecka fritt från realiserade förluster och det känns riktigt bra att lyckas med en sådan bravur. Detta blir såklart inte något vanligt resultat utan jag räknar med att 40-50% av mina trades kommer att ge förluster. Trixet är att se till att vinsterna blir klart större än eventuella förluster.

Trades

BULL OMXS30 X15 NORDNET Köpt 14-15/6 Sålt 19/6 Vinst 3336 kr
Dignita Systems AB Köpt 11/5 Sålt 19/6 Vinst 272 kr
Swedol Köpt 27/4 Sålt 19/6 Vinst 127 kr
MINI L HM NORDNET 02 Köpt Sålt 19/6 Vinst 123 kr
BULL OMXS30 X15 NORDNET Köpt 21/6 och Sålt 21-22/6 Vinst 622 kr
Momentum Group Köpt 9-12/6 Sålt 21/6 Vinst 1350 kr
Totalt: 5830 kr

Momentum Group delades ut från B&B Tools den 21/6 och jag har angett 60 kr per aktie som inköp för Momentum Group och dragit av det från migg inköp av B&B Tools. Som det ser ut nu så ligger dock det kvarvarande innehavet B&B Tools på bara någon hundralapp i vinst då aktien gick ner ganska mycket de senaste två dagarna. Jag satsar dock på att det ska komma en uppåtrekyl under nästa vecka och försöker då att sälja av innehavet. När jag tittar i backspegeln borde jag ha sålt alla aktier i B&B Tools dagen innan x-dagen för Momentum Group för då skulle jag ha fått en vinst på strax över 2000 kr direkt utan att behöva vänta in utdelningen.

Dignita Systems AB var en ren arbitage affär där jag såg att kursen en bit under uppköpsbudet. Denna affär gav ca 2,5% avkastning på drygt en månad vilket jag tycker är riktigt bra med tanke på att risken var ganska liten att uppköpet inte skulle gå igenom. Från början när budet kom hade köparen redan en stor andel av bolagets aktier säkrade men jag ville dock inte satsa allt för mycket på denna trade så det blev bara drygt 10000kr.

Jag önskar er alla en riktigt solig och trevlig Midsommar helg!

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. När detta skrivs äger jag äger aktier i B&B Tools.

Bild från Pixabay.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar