lördag 1 juli 2017

Veckorapport V.26

Vecka 26 började extremt bra och trading veckans realiserade vinster blev hela 12034,5 kr och är därmed dubbelt så mycket som förra veckans trading rekord. Men i Torsdags och Fredags gjorde jag något som eventuellt kan leda till stora förluster. Jag började spekulera i att OMX30 skulle börja gå upp efter dippen i Torsdags men indexet fortsatte att gå nedåt under dagen och dum som jag var började köpa på mig mer bull certifikat för att få ner genomsnittet. Kurserna fortsatte ner ännu mer i Fredags och det ser just nu ganska mörkt ut. Totalt ligger den orealiserade förlusten just nu på 18180 kr vilket är väldigt högt och sänker därmed hela Junis resultat.

Jag hoppas dock att det ska komma en rekyl uppåt på måndag eller tisdag som antingen minskar förlusten eller t.o.m. ger en liten vinst. Det är en riktigt stor position så skulle indexet börja gå ner på måndag kommer jag troligen att rycka bort plåstret och ta förlusten. I månadsrapporten som kommer snart ska jag som vanligt lägga upp skärmdumpar på mina konton så att du kan se hur stora positionerna blev.

Jag har här lärt mig en läxa att minska storlekarna på mina trades och minimera förlusterna. Troligen går jag över till att göra små och snabba trades där jag lätt kan minimera förlusterna om kurserna går åt fel håll. Det är just det jag gjorde under daytrading dagen i Onsdags vilket gav ett extremt bra resultat. Mer om Daytrading dagen kan du läsa om här.

Trades V. 26

BULL OLJA X12 NORDNET 1 Köpt 20-22/6 Sålt 26/6 Vinst 1989 kr
BULL OMXS30 X15 NORDNET Köpt och Sålt 26/6 Vinst 80 kr
BULL OLJA X12 NORDNET 1 Köpt 26/6 Sålt 27/6 Vinst 5029 kr
MINI S SECURITAS NORDNET 02 Köpt 14/6 Sålt 27/6 Vinst 648 kr
Daytrading 28/6 Vinst 2410,5 kr
BEAR OLJA X12 NORDNET 1 Köpt och Sålt 29/6 Vinst 220 kr
BULL OLJA X12 NORDNET 1 Köpt och Sålt 29/6 Vinst 208 kr
BEAR OLJA X12 NORDNET 1 Köpt och Sålt 29/6 Vinst 350 kr
MINI L BOLIDEN NORDNET 02 Köpt 14-15/6 Sålt 29/6 Vinst 1100 kr
Totalt 12034,5 kr

Som du nog kan läsa av trading listan så är det Olja certifikaten som har gett den större delen av vinsten. Här känns det som att jag har hittat hur vågorna går för oljan och att RSI verkar fungera riktigt bra som indikator. Troligen kommer jag att försöka mig på fler mindre trades med både bull och bear certifikat i olja under nästa vecka. En idé är att eventuellt kolla upp andra råvaror och se hur de sköter sig efter hur RSI indikatorn går.

Nästa vecka blir minst sagt intressant och se hur det går för indexet och om jag trots allt lyckas gå på plus. Det kan bli kämpigt men inget är ju omöjligt.

Jag ska börja skriva månadsrapporten snart men tills dess önskar jag er alla en riktigt trevlig helg!

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. När detta skrivs äger jag äger certifikat i BULL OMXS30 X15 NORDNET.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar