onsdag 18 oktober 2017

Fick tilldelning i Global Gaming

Jag har tyvärr en väldigt dålig historik med nyemissioner inför börsintroduktioner. De nyemissioner jag hittills har tecknat för mig har jag kammat 0 varje gång men nu fick jag glada nyheter att jag fått tilldelning i Global Gaming. Totalt fick jag 250st aktier i tilldelning i ett företag som övertecknades 18 gånger.

Imorgon börsnoteras bolaget och min förhoppning är att kursen kommer att gå upp en bra bit under dagen speciellt med tanke på att aktien övertecknades så mycket.

Idag fick jag även nyheten att jag fått tilldelning i nyemissionen för Seafire Capital. Här gick det dock inte så bra då de endast fick in 80% av vad de hade sökt. Jag kan inte tänka mig att det blir något glädjeskutt i denna aktie första handelsdagen men det är ändå ett intressant företag som jag kan tänka mig äga under en längre tid.

Som sagt blir morgondagen riktigt intressant och jag hoppas att fler av er har lyckats få tilldelning i Global Gaming.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. När detta skrivs har har jag fått tilldelning av aktier i Global Gaming och Seafire Capital men äger idag ännu inga aktier i dessa företag.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar