lördag 24 juni 2017

Tradingcase Gamestop

Jag har tidigare skrivit om att jag ibland kommer att gå igenom lite tradingcase och mitt första som jag kommer att skriva om blir Gamestop. Gamestop känner nog de flesta till, speciellt om du brukar spela TV-spel, och är ett stort Amerikanskt företag som enligt mig värderas väldigt lågt. Läs gärna min analys från i Januari här.

Jag har tidigare ägt aktien på långsikt men pga ändrade strategier sålde jag alla aktier för några veckor sedan när den gick upp i närheten av 25 dollar. Nu har aktien dock gått ner till runt 20 dollar igen och detta är tredje gången som de gör det vilket blir min stödlinje. Så i Torsdags köpte jag på mig 60 aktier för 20,68 dollar per aktie och jag kan tänka mig att köpa på mig fler aktier om kursen skulle gå ner lite mer närmare 20 dollar.

Motstånd tycker jag att aktien har vid 24-25 dollar och mitt mål är att sälja om kursen når 24 eller strax under. Den potentiella vinsten blir därmed 3,3 dollar per aktie och jag sätter därmed stop-lossen på 19 dollar så att den potentiella vinsten blir dubbelt så stor som den eventuella förlusten.

RSI har även börjat vandra uppåt efter att ha legat under 30 vilket är en bra indikation på att kursen är påväg uppåt och att köparna börjar komma tillbaka. Se gärna grafen här nedan där jag även har ritat in stöd och motståndslinjer. Kollar man på grafen kan man se att varje gång RSI har gått under 30 så har kursen gått uppåt och detta är något som jag ser som ett stort plus i denna trade.


Jag tror att sannolikheten är stor att kursen kommer att börja vandra uppåt och nå målet inom 1-2 månader men kom dock ihåg att jag håller på att lära mig själv teknisk analys och att jag är en rookie amatör på området.

Sjävklart kommer jag att hålla er uppdaterade och skriva ett inlägg när traden når målet eller sälja pga av stop-lossen. Det ska bli intressant och se hur det går.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i GameStop Corporation.

Bild från GameStop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar