tisdag 25 december 2018

Aktier i present till sonen


Julafton har nu varit och vi blev alla fulla och belåtna. Nu när man är äldre blir det tyvärr inte så många presenter till en själv men då jag ha en 2-årig son blev det lite presenter till honom istället.

Själv valde jag att inte ge leksaker och liknande utan det blev återigen pengar som ska sättas in i sonens aktiedepå. Av skatteskäl väljer jag att göra december månads insättning tillsammans med hans julklappar i form av pengar 2:a Januari istället. Med lite tur kanske han kan köpa aktier till lite mer rabatt i Januari speciellt när man ser hur de gick för USA och Asien börserna nu under julen.

Av samma skäl har jag valt att även min månads insättning ska ske den 2:a Januari och min förhoppning är att vi båda ska spara några kronor i skatt. Det blir inte mycket som sparas men alla kronor räknas för framtida avkastning.

Som vanligt kommer det att bli fler i köp i investmentbolagen och jag lutar just nu åt att öka i Öresund, Creades, Lundbergföretagen och kanske även lite till i Vostok new ventures.

Jag har dock fortfarande en liten kassa kvar efter försäljningen av mina Cherry aktier så några köp kan det nog bli i den troliga mellandagsrean som startar den 27:e December.

Må ni alla lyckas med att få bra klipp under mellandagarna och må ni alla få en riktigt god fortsättning!

God Jul och Gott Nytt År!!

MiljonMåls spartips hittar du här.

Nedanstående är en annons:
Casha in bonusar
Genom att klicka på mina värvningslänkar nedan så får du bonusar som gör att du raskt kan öka på din återbäringssumma från Cashbacksidorna.
Refunder - Du får 50kr när du köper för mer än 100kr genom Refunder.
Bonusway - ger dig 100:- i bonus när du har gjort dina första köp.
Cashbackshopping - Får både du och jag 25kr i bonus.
Mybonus - Du 50kr i bonus när du blir medlem och gör dina första köp.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som är upplagda här.

Bild från Pixabay.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar