fredag 16 mars 2018

Köpt fler Nordea på X-dagen

Detta inlägg är sponsrat av Avanza och innehåller annonslänkar

Idag handlas Nordea utan rätt till utdelning och aktien gick såklart ner ganska mycket pga det men även den klubbade flytten till Finland kan också ha något med nedgången att göra.

Innan köpet hade jag endast 6 aktier i Nordea och idag dubblade jag innehavet genom att köpa 6 st aktier för 90,28kr st. Jag har även lagt en order på ytterligare 6 aktier till kursen 88 kr men sannolikheten är nog ganska liten att den går ner så långt.

Innehavet har fortfarande en väldigt låg andel av portföljen så det går nog att göra några fler köp i framtiden.

Mer info om Nordea hittar du hos Avanza.

Vad tycker du? Är det köpläge i Nordea?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i Nordea.

Bild från Pixabay.

4 kommentarer:

  1. Tja! Köper du i isk eller KF? Tänkte på flytten. Själv lär jag flytta mina när det blir klart.

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjenare Frihetsmaskinen!
      De är köpta genom ISK. Har dock läst att man ska kunna dra av skatten direkt på deklarationen i ett ISK istället för att vänta på återbetalningen flera år efter via KF. Bara läst om detta på andras bloggar och då det är en sån liten investering tänkte jag se det som ett test.

      Radera
  2. Är nog köpläge just nu.

    Dock kör jag på genom att äga Sampo, där man både får Nordea och Försäkring samtidigt. Dock kör jag i en KF, så då påverkar inte källskatten mig förutom att delar av utdelningen sker med viss fördröjning.

    /Investmentbolagsinvesteraren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej investmentbolaginvesteraren!

      Sampo har jag också tänkt på att kanske ta in men som det ser ut just nu blir det nog mer investeringar i Svenska investmentbolag de närmaste månaderna.

      Radera