måndag 26 mars 2018

Sidoinkomster - återbäring på mina Internet köp.

Detta inlägg är sponsrat av Refunder och innehåller annonslänkar.

Förutom att investera långsiktigt på börsen är det också viktigt att få mer inkomster och färre kostnader så att man kan investera ännu mer pengar. Jag försöker hela tiden hitta nya inkomster där jag inte behöver jobba så mycket för pengarna. Jag brukar kalla det för semi passiva inkomster eller sidoinkomster.

Under helgen höll jag på surfa runt när jag hittade ett företag som heter Refunder (annonslänk). De erbjuder en tjänst där du får tillbaks pengar när du handlar online via deras hemsida. Detta tyckte jag var en riktigt bra idé att få tillbaka en del av mina köp. Nu är jag kanske ingen storhandlare men ibland blir det några köp på ex. CDON, Zalando, MrJet m.m. och alla dessa finns med i Refunder.

Jag startade ett konto genom att gå igenom en annan sidas annonslänk och fick pga detta 50kr extra när jag gjorde mitt första köp. Mitt första köp blev en provprenumeration på DI.se och för detta fick jag lite mer än 50kr för. Alltså har jag hittills fått 100kr bara på att öppna ett konto och testa en prenumeration av DI.se.

Refunder ägs av Bonniers vilket innebär att de har en stor och kapitalstark ägare bakom sig och återbäringen bör vara mer säker hos dem än hos de mindre aktörerna. Just nu har de mer än 800 butiker att välja mellan och de flesta av oss bör kunna hitta någon online butik som vi brukar handla i.

Att bli medlem är helt gratis och det kostar inget att använda tjänsten så det enda som kan hända med att bli medlem är att du kan spara mer pengar iform av återbäring som utbetalas till ditt bankkonto.

Just nu får du 50kr extra på ditt konto om du skapar ett konto via min Refunder länk. Detta är en annonslänk där både du och jag får 50 kr så fort du har handlat för minst 100kr i någon av butikerna på Refunders lista. Detta är vad jag kallar en win-win situation där du förutom att få 50kr i handen även kan spara en slant på dina online köp.

Min förhoppning är att Refunder ska expandera och även lägga till offline butiker som ICA, Willys, Lidl m.m. Då kan vi börja snacka om att få återbäring!

Jag kommer att lägga ut fler inlägg där jag gå igenom mina olika köp och tipsar om nya butiker och kampanjer som erbjuds via Refunder.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Hela detta inlägg är sponsrat av Refunder.

Bilder från Unsplash.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar