onsdag 17 januari 2018

Köpt mer i Scandic Hotels och Skanska

Detta inlägg är sponsrat av Avanza och innehåller annonslänkar.
Denna vecka startade med vinstvarningar från två av mina favorit bolag Scandic Hotels och Skanska som fick ett välidgt negativt mottagande av börsen. Jag är långsiktig i båda dessa bolag och tyckte att detta var ett bra tillfälle att fylla på med fler aktier.

Följande köp blev det:
30st Scandic Hotels á 93,1 kr
5st Skanska á 162,5 kr
4st Swedbank á 198 kr

Tack vare förra veckans försäljning av Bull El certifikat (troligen en av mina sista kortsiktiga affärer) fick jag in ganska mycket kapital och efter ovanstående köp finns det några tusenlappar kvar att investera. Mina affärer i Bull El har samtliga gått med vinst och denna sista försäljning gav en vinst på 1463 kr vilket var väldigt välkommande efter alla förluster på andra certifikat.

Få info om Scandic Hotels hos Avanza. (annonslänk)
Få info om Skanska hos Avanza. (annonslänk)

Både Scandic hotels och Skanska har fortsatt gå ner och snart kan det vara dags att köpa in fler aktier i bolagen. Samtliga köp ovan sker på långsikt och planen är att inkassera utdelningarna från företagen under många år framöver.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i Scandic Hotels, Skanska, Swedbank.

Bild från Scandic Hotels.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar