torsdag 18 januari 2018

Preferensaktie listan är nu uppdaterad

Nu har jag uppdaterat min preferensaktie lista och lagt till aktiekursen samt direktavkastningen för de flesta preferensaktierna. Förhoppningen är att jag ska snabbt kunna kolla upp vilken preferensaktie som ger bäst direktavkastning och bäst stabilitet.

Som jag tidigare har skrivit ligger jag lite lågt med köp av preferensaktier då de flesta gick upp väldigt mycket under 2017. De flesta preferensaktierna ligger nu t.o.m. över inlösenpriserna och då ska man verkligen inte köpa dem. Skulle kursen gå ner en bit kan jag tänka mig att återigen starta mitt gamla projekt men i en mindre storlek.

Jag hoppas ni får nytta av listan som jag tänker försöker hålla mer uppdaterad än förr.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. 

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar