söndag 21 januari 2018

Ska Creades dela ut Avanza?


För någon dag sedan fick vi reda på att Öresund kommer att dela ut aktier i Bilia och MQ istället för kontantutdelning. Frågan är nu om Creades kommer att göra något liknande och framför allt dela ut Avanza aktier till sina aktieägare?

Avanza står just nu för drygt 35% av Creades substansvärde vilket jag anser vara lite väl högt om de vill erbjuda sina aktieägare en bra riskspridning så jag börjar nu misstänka att de kommer att dela ut Avanza aktier istället för kontanter. Creades delade 2014 ut aktier i Avanza så det borde inte vara något omöjlighet att det kommer att ske igen.

Bokslutskommuniken kommer den 30:e Januari och då kommer vi att få svaret om det blir en kontantutdelning eller utdelning av aktier i Avanza.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Just nu äger jag inga aktier i Creades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar