torsdag 12 juli 2018

Senaste inköpen


De senaste dagarna har jag börjat köpa på mig aktier i Industrivärden och hittills har det blivit 2 köpräder.

10st Industrivärden á 170,1 kr
10st Industrivärden á 171,2 kr

Totalt blev det alltså 20st aktier i Industrivärden och tanken är att eventuellt köpa fler när mer pengar kommer in på kontot i slutet av månaden. Jag har även tänkt på att kanske sälja av lite andra innehav och istället köpa fler aktier i Industrivärden. Exempelvis sälja av ICA som ändå finns i Industrivärdens portfölj.

Enligt ibindex.se så ligger substansrabatten på nästa 20% just nu och det känns som ett riktigt fint köpläge.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som är upplagda här.

Bild från Industrivärden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar