söndag 22 juli 2018

Första utbetalningen från Refunder

Detta inlägg är sponsrat av Refunder och innehåller annonslänkar.

I veckan fick jag min första utbetalning från cashbacksidan Refunder (annonslänk) och totalt blev det 506 kr som jag omgående slussade över till min aktiedepå. Planen är att alla pengar jag får via Refunder ska gå till aktieköp då detta är en återbäring på köp som jag ändå tänkt göra.

Hittills har jag fått 567kr i återbäring och fått utbetalt 506kr vilket inte är några stora summor men min tanke är många bäckar små och att använda de summor jag får till att investera i mer aktier.

Frågan är då vilket bolag ska jag investera min 5 hundring på?
Svaret är att jag är inte helt säker men det lutar åt att jag köper en post aktier i Kinnevik eller något annat Investmentbolag. Ni som har följt bloggen vet nog att jag mer och mer har gått över till investera i investmentbolag istället för att själv försöka hitta aktier att investera i.

För er som inte känner till Refunder så erbjuder de en tjänst där du får tillbaks pengar när du handlar online via deras hemsida s.k. cashback köp eller återbäring. Detta tyckte jag var en riktigt bra idé att få tillbaka en del av mina köp. Nu är jag kanske ingen storhandlare men ibland blir det några köp på ex. CDON, Zalando, MrJet m.m. och alla dessa finns med i Refunder.

Kom ihåg att endast Refunder på köp du ändå hade tänkt att göra och inte köpa bara för att få en återbäring. Tanken är ju att spara pengar och inte att börja spendera mer bara för att få en återbäring.

Just nu får du 50kr extra på ditt konto om du skapar ett konto via min Refunder länk. Detta är en annonslänk där både du och jag får 50 kr så fort du har handlat för minst 100kr i någon av butikerna på Refunders lista. Detta är vad jag kallar en win-win situation där du förutom att få 50kr i handen även kan spara en slant på dina online köp.

Ska man betala skatt på Cashback sidor?
För några dagar sedan ställde jag denna fråga till min bloggkollega Pappa betalar och fick det glada svaret att vi inte behöver skatta för pengarna som du får från Cashback sidor som ex. Refunder då de klassas som en rabatt/återbäring och inte inkomst. Riktigt skönt att slippa det pappersarbetet samt att jag slipper slussa ännu mer pengar till staten. Tack till Pappa betalar som tog tid att få fram svaret på frågan. Länk till Pappa betalar blogginlägg: http://pappabetalar2018.blogspot.com/2018/07/betala-skatt-pa-pengar-fran.html

Tidigare inlägg i Refunder serien:
Lägesrapport Refunder April
Sidoinkomster - återbäring på mina Internet köp

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Hela detta inlägg är sponsrat av Refunder.

Bild från Pixabay.

3 kommentarer:

  1. Alla pengar är värda något.
    Låt den dem växa på börden istället för att slängas på konsumtion ;)
    Jag håller med dig om att det gäller att bara handla det du tänkt köpa. inte hamna i fällan ett köpa mer för att du får tillbaka pengar.
    Mvh Pappa Betalar?

    SvaraRadera
  2. Mycket bra. Med ränta på ränta blir den där femhundringen en bra slant i framtiden.
    Mvh Pappa Betalar?

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentarerna Pappa betalar? Många bäckar små handlar det här om tillsammans med ränta på ränta effekten och förhoppningen är att få en riktig boost i sparandet på långsikt. Roligt att kunna göra detta utan att behöva konsumera eller spara något extra.

    SvaraRadera