onsdag 29 maj 2019

Flera affärer denna röda dag


Börsen blev ganska röd idag och föll 1,38% vilket gjorde att flera av mina innehav också föll. Dessa tillfällen tycker jag är riktigt bra och jag lade såklart många köpordrar.

Lundbergföretagen var dock undantaget som hade en riktigt fin dag då de hade fått en köp rekommendation av DNB markets med riktkursen 360 kr. Aktiekursen gick upp rejält och jag valde att sälja av lite aktier men min baktanke är att köpa tillbaka dem så fort jag kan vid en rekyl.

Dagens affärer blev:

Köpt 4st Öresund
Köpt 1st Kinnevik
Köpt 1st Investor A
Köpt 5st Svolder
Köpt 1st Assa Abloy
Sålt 3st Lundbergföretagen

För mig blev det en ganska händelserik dag med många fler affärer än normalt men egentligen hade jag lagt många fler order. Kanske var jag lite för snål då de flesta av ordrarna inte gick igenom. Pensionsfonden har just nu drygt 6400 kr i kontanter så det vore jättebra om kurserna fortsätter ner lite till så att jag får bra köplägen.

Gjorde du några bra affärer idag?


Casha in bonusar (Annons)
Genom att klicka på mina värvningslänkar nedan så får du bonusar som gör att du raskt kan öka på din återbäringssumma från Cashbacksidorna. Nästan som Gratis pengar!
Refunder - Du får 50kr när du köper för mer än 100kr genom Refunder.
Bonusway - ger dig 100:- i bonus när du har gjort dina första köp.
Cashbackshopping - Får både du och jag 25kr i bonus.
Mybonus - Du får 50kr i bonus när du blir medlem och gör dina första köp.
Rewardnetwork - Tyvärr ger de ingen bonus men de verkar ha högre återbäring än de andra.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som är upplagda här.

Bilder från Pixabay.

2 kommentarer:

  1. Fina köp! Det är svårt att hålla sig borta när börsen går ner :) Jag köpte lite Kindred och Scandic.

    SvaraRadera
  2. Tackar, sonen har en bunt Scandic i sin portfölj som nog kommer att ge en fin avkastning på långsikt.

    SvaraRadera