måndag 23 januari 2017

Fingerprint Cards störtdyker igen!

Just när man trodde att det började ljusna till och bli mer stabilt så chockas vi med nyheten om ekobrott hos Fingerprint Cards. Förutom att de många blankningarna från amerikanska fonder ska utredas så kom nyheten att f.d. VD och storägaren i Fingerprint Cards Johan Carlström samt styrelseledamoten Lars Söderfjell sitter nu anhållna misstänkta för marknadsmissbruk.

Detta var inte de nyheterna som jag ville få av Fingerprint Cards och kortsiktigt blev det idag såklart en kraftfull rekyl nedåt. Nyheten påverkar dock inte verksamheten och lönsamheten för företaget men detta pressar såklart aktiekursen nedåt ännu mer.

Jag köpte mina Fingerprint Cards aktier strax innan jul efter vinstvarningen och just nu ligger jag på mer än 11% minus och vore inte innehavet redan en så stor del av portföljen borde jag köpa på mig fler för att sänka mitt GAV. Vi får se om jag har tillräckligt starka nerver för att köpa på mig mer eller om jag bara ska vänta ut stormen.

Förhoppningsvis får vi en rapport som är lite bättre än väntat så att aktien kan börja vända uppåt igen. Aktien har varit lite väl för volatil för min smak och jag kommer nog sälja av dem om ett bra tillfälle ges. Stabila utdelnings aktier känns lite bättre för mina svaga nerver. 😊

Källa: https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2017/01/23/fingerprint-soderfjellcarlstrom-anhallna.html

Vad du tycker du om Fingerprint Cards?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i Fingerprint Cards AB.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar