lördag 23 december 2017

Bytt elavtal - sparar 1440 kr!

Idag gjorde jag något som jag borde ha gjort för flera år sedan - kollat upp mitt elavtal. Jag bor idag i en hyreslägenhet och när jag flyttade in fick jag ett anvisat avtal från Vattenfall vilket som det visar sig har ett väldigt högt elpris.

Priset för elnätet går inte att ändra då elbolagen har tydligen lokala monopol för detta. Riktigt bra för ex. Dala Energi som jag äger men inte så bra för oss som konsumerar el. Genom att ändra avtal inom samma företag för elpriset kunde jag få ner mina kostnader rejält och jag beräknar att jag kommer att spara ca 120 kr per månad eller hela 1440 kr per år.

Detta är vad jag kallar en riktigt fin julklapp till mig och min familj.

Om du inte redan har kollat upp ditt elavtal rekommenderar jag dig att göra detta direkt då du lär kunna spara en bra slant på bara några minuters arbete.

Eventuellt hinner jag inte skriva något inlägg imorgon så jag passar på och önskar er alla en riktigt
God Jul med god mat och gott umgänge!

 

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. 

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar