måndag 11 december 2017

Köper Electra Sweden AB igen!

Jag har tidigare ägt Electra Sweden AB i flera år och innehavet har troligen varit ett av mina mest långsiktiga innehav. Jag sålde dock alla aktier strax innan utdelningen kom i våras. Detta blev en lyckad försäljning och kursen gick ner mycket mer än vad utdelningen låg på.

Kursen har sedan dess hållit sig mellan 59 och 69 kr och nu i helgen såg jag att kursen hade gått ner till ca 61 kr. Idag slog jag till och köpte en mindre post på 20st aktier för 61,25 kr/st. Planen är att fylla på med mer i närheten av 60 kr tills jag har 80 eller 100 st aktier.

Electra har varit ett stabilt utdelningsföretag under alla år som jag har ägt bolaget, vilket är sedan det noterades i olika omgångar. Jag har tidigare skrivit ett inlägg om varför jag äger Electra och hur ränta på ränta effekten kunde ha gett ett helt annat resultat för mig.

Äger du Electra Sweden AB?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i Electra Sweden AB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar