lördag 29 september 2018

Månadsrapport September 2019

Detta inlägg är sponsrat och innehåller annonslänkar från Refunder, 4Spar.

Nu är det bara 3 månader kvar på 2018 och här kommer tredje kvartalets sista månadsrapport. September var tyvärr ingen supermånad och min totala förmögenhet gick ner med 5798kr mot föregående månad. Den största orsaken till detta är köpet av flygbiljetter till Vietnam som kostade ca 13000 kr så utan denna kostnad gick förmögenheten upp med mer än 7000 kr. Denna uppgång skedde dock inte pga av uppgångar i aktiekurserna utan förklaringen är kort och gott normalt sparande på lönen.

Det blev flera transaktioner under månaden:
4st Creades á 260,5
2st Creades á 260
20st Cherry á 56,9
2st Lundbergs á 302
2st Lundbergs á 298,6
4st Lundbergs á 298
8st Svolder á 103
Sålt 30st H&M á 141,8

Månadens enda försäljning var resten av mina H&M aktier och nu i backspegeln kan man lugnt säga att jag var lite för tidig och du kan läsa mina säljtankar här.

Största inköpen gjordes i Lundbergs som jag även skrivit om tidigare och detta är ett investmentbolag som jag kan tänka mig fylla på extra mycket nu när den handlas med en rabatt på 5,7%. Det är ingen jumbo rabatt men det är ganska så högt för Lundbergs som brukar handlas med en liten premie istället. Kolla gärna Ibindex.se där du lätt kan se substansrabatterna på Stockholmsbörsens alla investmentbolag.

I början av månaden gjorde jag ett uttag från Refunder på 405kr som jag fått som återbäring på olika köp/erbjudanden och dessa pengar gick som extra insättning till min aktieportfölj. Gratis pengar som nu ska få jobba på med ränta på ränta effekten och förhoppningsvis en bra bit mer pengar de närmaste 10-20 åren.

Resultat September

Totalt portföljvärde: 157.890 kr
Likvider bankkonton: 318.639 kr
Toborrow: 0 kr
4Spar konto: 10.450 kr
Totalt värde: 486.979 kr

Insättning ISK: 4515 kr (varav 405 Refunder (annonslänk))
Totala insättningar: 196.669 kr
(Varav Golfstar + Sushirullen: 9.700 kr)

Jag hoppas ni andra har haft en bättre månad på börsen och fått ökade förmögenheter. För mig är det lite svårare då jag står för större delen av familjens kostnader men jag försöker alltid hitta nya sätt att få in pengar och minsta lilla krona kan vara guld värd med några års sikt.

Casha in bonusar
Genom att klicka på mina värvningslänkar nedan så får du bonusar som gör att du raskt kan öka på din återbäringssumma från Cashbacksidorna.
Refunder - Du får 50kr när du köper för mer än 100kr genom Refunder.
Bonusway - ger dig 100:- i bonus när du har gjort dina första köp.
Cashbackshopping - Får både du och jag 25kr i bonus.
Mybonus - Du 50kr i bonus när du blir medlem och gör dina första köp.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i de bolag som är upplagda här.

Bild från Pixabay.

2 kommentarer:

  1. Väldigt fina inköp. 5% på Lundbergsföretagen kan kännas som lite om man jämför med rabatterna som varit på Investor och Kinnevik. Men det är sällan man får köpa Lundbergs utan en premie så det var bra att du köpte på dig lite!

    Mvh

    SvaraRadera
  2. Bra inlägg! Vill även tipsa dig om https://Cashbackninja.se

    SvaraRadera