måndag 2 januari 2017

Sen Nyårspresent från Bosjö Fastigheter AB


Idag kom en utdelning från Bosjö Fastigheter AB men enligt företagskalendern så skulle den ha dykt upp 30/12. Pengarna registrerades dock på korrekt datum 30/12 men då jag redan skrivit årsrapporten kom den tyvärr inte med i den. Nästa år ska jag nog vänta någon dag innan jag skriver en rapport så att alla utdelningar kommer med. 

Hur som helst kom det in 119kr för denna investering på totalt 5250kr. Bolaget delar dock ut var tredje månad så kassan kommer att fyllas på flera gånger under året från Bosjö Fastigheter AB.

Tidigare har jag skrivit att utdelningar från företaget skulle återinvesteras igen men denna strategi får jag tyvärr skrota då mini courtaget ligger på 19kr så istället kommer jag nog använda utdelningarna till att investera i andra företag. Jag kan dock tänka mig att investera en lite större summa igen under året.

Jag har nu även börjat lägga in order för min preferensaktie portfölj och jag ska försöka hinna med att skriva en rapport om det senare ikväll.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger inga aktier i Bosjö Fastigheter AB.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar