måndag 30 januari 2017

Veckorapport V.4 flera köp Betsson, Fast Partner

Denna veckorapport blev tyvärr lite försenad p.g.a. jag var tvungen att arbeta under Lördagen och Söndagen så åkte vi i väg till släktningar och hade fest hela dagen. Förra veckan innebar dock ett antal köp i flera olika bolag.

Kapitalförsäkringen

I min kapitalförsäkring valde jag att två gånger fylla på med mindre poster i Betsson som fortsatte sin färd nedåt. Om den fortsätter ner ännu mer under veckan kommer jag troligen att fylla på med fler småposter. Bolaget tjänar bra med pengar och ger en riktigt hög direktavkastning och jag tror att detta företag kan ge en bra direktavkastning över tiden.

Preferensaktie portföljen

Jag fortsatte fylla på med preferensaktier och största köpet blev Fast Partner preferens där jag köpte på mig 40st aktier á 308kr. Vidare köpte jag på mig mindre poster i Balder, Pegroco, Amasten, Klövern och Akelius preferensaktier. Alla dessa köp gjorde att jag för första gången gick in med belåning i portföljen som just nu belånas med 2222kr.

Utdelningar

Tyvärr ännu inga utdelningar utan dessa beräknar jag börja få in i mitten på Februari, något som känns långt borta just nu.

Planen inför denna vecka

Denna vecka kommer den hett efterlängtade årsbokslutet från H&M och det ska bli intressant och se hur de har lyckats med marginalerna och vinsterna. Försäljningen vet vi ju redan men vi vet ännu inte så mycket vad ledningen har för planer inför framtiden och hur de har tänkt sig lyckas med online försäljningen. Det blir helt klart en händelserik vecka att se fram emot.

Jag kommer att fortsätta fylla på min portfölj och som sagt eventuellt även fler Betsson aktier. Under bevakning har jag även det norska rederi företaget Philly Shipyard som jag hoppas få köpa in en liten post under NOK 70. Just nu innan öppningen ligger de på NOK 71,25 så vi får se vad som händer.

Lycka till med veckans trading!

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. När detta skrivs äger jag aktier i H&M, Akeliuspreferens, Fast Partner preferens, Balder preferens, Amasten preferens, Pegroco preferens, Klövern Preferens, Betsson. Jag äger dock inga aktier i Philly Shipyard när detta inlägg skrevs.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar