måndag 6 februari 2017

VD Christian Fredrikson köper i Fingerprint Cards

Denna tisdags morgon gav positiva nyheter i form av insiderköp hos Fingerprint Cards. I två omgångar den 3:e och 6:e Februari köpte VD Christian Fredrikson på sig 19750 st aktier för totalt ca 1 miljon kr och ökade därmed rejält sitt gamla innehav på 2000 aktier. Han köpte sina aktier för strax över 50kr/st.

Tydligen ville han inte köpa fler tidigare pga det pågående köpet att Delta ID. Detta tycker jag är mycket förståeligt med tanke på turbulensen med den tidigare VD:ns insiderköp.

Jag tycker att detta är mycket positiv nyhet för Fingerprint Cards då jag anser att en VD borde ha en stor del av hans förmögenhet i just det bolag han ska leda. Det inger förtroende och visar att han också tar en ekonomisk risk med de beslut han tar.

Jag tror att denna nyhet borde få kursen att gå upp idag men tyvärr kan ju alltid och lite till hända Fingerprint Cards så det kommer att bli en intressant tisdags morgon.

Källa: https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2017/02/07/fingerprints-vd-koper-aktier.html

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i Fingerprint Cards AB.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar