lördag 17 december 2016

Ändrat på mina mål

Då jag i November lade in bra mycket mer pengar än tänkt i portföljen har jag nu ändrat min sida Strategier och Mål med den nya insättningen. Jag har även utökat uträkningen mål för portföljens värde och årliga utdelningar fram till 2038 som är min långsiktiga plan att förtidspensionera mig.

När jag höll på att räkna ut målen insåg jag att jag kunde nå mitt yttersta mål om ett portföljvärde på 3,6 miljoner kr redan 2031 och detta vore ju riktigt roligt om det kunde ske så snabbt. Dock räknar jag med att kanske ha lite för positiva uträkningar men jag låter målen stå kvar. Lyckas jag bättre och snabbare så är det ju bara bra men jag hoppas bara på att jag inte valt för höga mål som kan vara svåra att nå.

Jag kom även och tänka på att jag borde ju ha gjort detta för länge sedan speciellt då mitt aktieintresse kom redan i gymnasietiden men jag var allt för koncentrerad på kortsiktiga affärer vilket har visat sig inte vara så bra. Under en lång period var jag också utanför aktiemarknaden vilket har visat sig vara riktigt dumt. Hade jag investerat som jag planerar nu vore jag troligen redan en mångmiljonär.

Men, men, man ska ju inte tänkta vad man kunde ha gjort utan istället koncentrera sig på vad man ska göra för att nå mina mål nu. Vi får se hur det går.

Hur går det med dina långsiktiga mål?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. 

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar