söndag 11 december 2016

Planer inför nästa vecka

Snart är det dags för nästa börsvecka och här ska jag snabbt skriva ner mina planer. Detta är mest som ett memo till mig själv och planerna kan snabbt ändras om något annat uppstår.
  1. Tidigare idag skrev jag om Bosjö Fastigheter och min plan är att investera ca 5000kr eller 50 aktier till kursen 104kr eller lägre.
  2. Sälja Avance Gas Holding till en kurs över 23 NOK. Detta var alltid tänkt som en kortsiktig affär och nu har kursen gått upp ganska mycket sen mitt köp sen den 1:a December.
  3. Sälja Fingerprint Cards för 69kr eller mer. Här var det också en kortsiktig affär som inte riktigt gick som jag hade tänkt mig. Min plan var att sälja samma dag eller dagen efter när kursen förhoppningsvis hade rekylerat uppåt. Detta hände dock inte och jag ligger just nu på minus istället. Om kursen inte går uppåt får jag ändra innehavet till lite längre sikt.
  4. Jag har den senaste veckan funderat länge på om det verkligen är smart att investera i USA aktier nu när dollarn är så extremt hög mot SEK och har tyvärr inte bestämt mig än. Mina USA investeringar i P&G och Coca Cola ligger en aning på plus och under veckan kan det kanske vara dags att sälja dem för att istället investera i Svenska aktier där valutakursen inte har så stor betydelse.
Som sagt lite planer och tankar inför nästa vecka men vi vet ju alla att allt kan hända på börsen så det kommer att bli intressant att se vad som kommer att hända. Hoppas bara att Fingerprint Cards inte kommer med något negativt igen utan helst något positivt som kan få kursen att vända uppåt en aning.

Vad har du för planer inför nästa vecka?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger inga aktier i Bosjö Fastigheter AB, Avance Gas Holding, Fingerprint Cards, P&G och Coca Cola.

Bild från Pixabay.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar