fredag 30 december 2016

Köpt fler Betsson

I onsdags köpte jag på mig 50st Betsson aktier för 86,95kr st och utökade mitt antal till totalt 75st. Tidigare i November hade jag köpt 25st men då detta var en så liten del av min portfölj och då jag fått in mer pengar i portföljen valde jag att utöka antalet.

Mitt Betsson innehav har nu ett totalt värde på ca 6600kr i vilket jag tycker är ett bättre ingångsvärde och jag kommer sedan att köpa på mig fler när företaget gör utdelningar. 

Nu väntar jag på att den sista börsdagen 2016 ska ta slut och så att jag kan göra bokslutet för året. Jag startade att min nya investeringsstrategi i November så det är inte så värst mycket som har hänt och inte särskilt många utdelningar har det blivit under året. 2017 räknar jag dock med att det ska bli mycket bättre speciellt klart högre utdelningar pga min preferensaktie portfölj som jag kommer att starta direkt efter nyår.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i Betsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar