torsdag 8 december 2016

Köpt Fingerprint

Idag störtdök Fingerprint Cards med ca 10% p.g.a. en prognos sänkning av försäljning och vinst. Detta är ju självklart riktigt dåliga nyheter men jag tycker att börsen har överreagerat rejält denna gång.

Så jag tryckte på köpknappen och köpte på mig 200 aktier för 66,05 kr/st men detta är tänkt som en kortsiktig placering och jag hoppas på att kunna sälja av aktien imorgon. Förhoppningsvis har aktie då gått upp någon krona vilket borde ge en nätt liten snabbvinst. Skulle aktien fortsätta ner kan jag tänka mig att behålla den en längre tid för att invänta en uppgång som borde ske. Fingerprint Cards är fortfarande ett väldigt vinstrikt företag som växer, har en majoritet av marknaden och har flera andra marknader som den kan slå sig in på.



Fortfarande gäller att ca 70% ska vara investerat i mer stabila företag som ger en bra utdelning och som även växer med tiden. Mina kortsiktiga placeringar har ökat en aning de senaste veckorna och jag har börjat tänka på att eventuellt förflytta dessa till en ny depå så att jag enkelt kan se vilken strategi som fungerar bäst. Denna depå kommer dock att vara klart mindre än vad jag har idag i min kapitalförsäkring.

Vad tycker du om dagens kurs kollaps för Fingerprint Cards?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i Fingerprint Cards AB.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar