tisdag 13 december 2016

Sålde Avance Gas Holding

Gårdagen var en dag med flera affärer och jag skrev igår kväll om min påfyllnad av Fingerprint Cards aktier. Igår sålde jag min mindre position i Avance Gas Holding som på kort tid efter mitt köp gick upp ganska mycket.



Jag köpte 100st aktier 5/12 för 2107 kr och sålde dem igår 12/12 för 2584 kr och fick därmed en realiseras vinst på 477 kr eller en 22,6% uppgång. Ganska bra vinst med tanke på hur lite jag investerade.

Från början köpte jag Avance på kortsikt men det gick mycket snabbare än vad jag hade trott. Jag kunde ha hållit på aktierna en längre tid men ville istället skifta om till mer långsiktiga och hög utdelande innehav. Då Fingerprint innehavet börjar ta en lite för stor del av portföljen ville jag även dra ner andelen chans aktier.

Skulle Avance gå ner igen så kan det kanske vara dags att kliva in igen så jag håller den under bevakning.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger nu inga aktier i Avance Gas Holding.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar