tisdag 6 december 2016

Högkullen avbryter börsnoteringen

Såg alldeles nyss att Högkullen i sista sekund avbryter sin börsnotering ab stamaktier. Tydligen har bolaget blivit uppköpt Samhällsbyggnadsbolaget i Norden.

Jag har tidigare inte varit med om en sådan snabb förändring så nära en börsnotering och det visar att man kan inte förvänta sig något i denna djungel av IPOs.



Högkullens preferens aktier ingår inte i erbjudandet men enligt Vafinans.se kan ett erbjudande komma snart.

Jag tänkte nästan göra ett köp av preferens aktierna men nu såg jag att kursen låg farligt nära inlösenkursen så det blir inget köp här för min del.


Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger inga aktier i Högkullen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar