tisdag 20 december 2016

Fingerprint Cards fått order från Samsung

Äntligen har Fingerprint Cards fått en order från Samsung, något som de har försökt få länge nu. Tyvärr inte för mobiltelefoner än utan för Samsungs nya laptops istället. Självklart hade en order för mobiltelefoner varit bättre men detta är ändå en start och förhoppningsvis ska det bli fler orders från Samsung.

Detta visar också klart och tydligt att Fingerprint Cards teknik kan användas i fler produkter än bara mobiltelefoner som ex. Smartcards, datorer, laptops mm. Framtiden verkar därmed riktigt ljus för Fingerprint Cards just nu men konkurrenterna är många och försöker ta åt sig det de kan.

Det var en riktigt bra dag för aktien idag och jag kom tillbaks till plus igen efter störtdykningen i förra veckan. Jag hoppas på att uppgången fortsätter veckan ut så att man får en extra fin julklapp.

Fingerprint Cards investeringen är som jag skrivit tidigare kortsiktig investering för mig och jag kommer troligen att sälja av lite om kursen fortsätter upp en bit till.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i Fingerprint Cards AB.

Bild från Pixabay.

1 kommentar:

  1. Glädjande nyheter, jag håller kvar i mina aktier på obestämd tid. Något inom mig säger att vi kan se betydligt högre nivåer än 65kr. Jag har dock en stopp loss på 55kr, lägre än så och jag tar min förlust om det visar sig att jag tänker fel.
    /S

    SvaraRadera