söndag 18 december 2016

Utdelning från Coca Cola

Innan jag började blogga i November har jag ägt aktier i H&M och Electra och fått utdelningarna under våren. Jag har aldrig tidigare ägt aktier i Amerikanska företag så jag och lite förvånad när det dök upp 16kr i utdelning på mitt lilla innehav i Coca Cola.

Det är alltid roligt att få något som man inte hade förväntat sig så tidigt. Detta är såklart en väldigt liten slant men många bäckar små....

Jag kollade även upp mina andra innehav och det verkar som att Bosjö Fastigheter AB också ska ge en mindre utdelning innan årsskiftet. Det ska bli kul och se hur mycket utdelning jag kommer att få när 2016 är avklarat.

Nästa år räknar jag med mycket högre utdelningar då jag har satt in ganska mycket pengar i depån under November.

Vilka utdelningar har du fått under December månad?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger inga aktier i Bosjö Fastigheter AB och Coca Cola. 

Bild från Pixabay.

4 kommentarer:

  1. Du har inte funderat på att köra Isk istället för depå så du slipper skatten på dom surt förvärvade utdelningarna?😊

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dem ligger i en kapitalförsäkring så skatten bör jag få tillbaka inom några år. Förhoppningsvis! :)

      Radera
  2. Jag köpte en större post i Bosjö med sikte just på decemberutdelningen och vårens kommande två utdelningar. Tyckte det var ett bra tillfälle när kursen minskat och jag samtidigt har 7 procent utdelningar garanterade.

    Fick också några kronor från Coca Cola och Realty Income nu under december. Väntar även på VFC som kommer betalas ut idag eller senare i veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bosjö köpte jag också och fick utdelningen lagom efter årsskiftet.

      Radera