lördag 24 december 2016

God Jul!

Nu har vi äntligen nått fram till julafton och jag vill passa på att önska er alla en riktigt God Jul med bra sällskap, god mat och många presenter.

Själv firar jag hemma hos min mamm tillsammans med min familj. Tyvärr räknar jag inte med särskilt många presenter utan istället riktigt god mat i överflöd tillsammans med fint sällskap.

Jag har köpt presenter till de flesta men min 3 månader gammal son får dock endast nöja sig med 1000kr. 😆

Sonens julklapp kommer jag att lägga in i hans kapitalförsäkring och med tiden hoppas jag att denna summa ökar markant. Han får redan min halva av barnbidraget och jag har planer på att även blogga om hans portfölj nästa år. Hittills är det inte så mycket pengar på kontot men det börjar växa sakta men säkert.

Jag har nu även bestämt mig att starta preferens aktie portföljen med start nästa år. Jag öppnade ett nytt ISK-konto idag och kommer att flytta över pengar efter nyår. Självklart kan du följa med resan från start här i min blogg.

Återigen GOD JUL och så syns vi efter helgen igen. 🎅🎁

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. 

Bild från Pixabay.

1 kommentar: