torsdag 10 november 2016

Besvikens dag igår + lite köp

Gårdagen blev inte den krasch som jag hade trott skulle ske. Till en början gick börserna ner någon procent men började ganska så fort att gå upp igen som utraderade hela nedgången. I USA gick det knappt ner och besviken som jag var blev det inte särskilt mycket köpt. Jag hade flyttat över ca 80000kr till kapitalförsäkringen men utnyttjade endast några tusenlappar.

Istället kommer jag att investera sporadiskt mindre summor under en period och i flera olika företag. Lägg gärna en kommentar på vilka aktier du tycker är intressanta, all hjälp godtas gladeligen. :)

Det blev dock 2st köp och Betsson två gånger och en gång Clas Ohlsson. Båda aktierna har jag tänkt öka längre fram då de ger hög direktavkastning och båda företagen expanderar med lönsamheten i behåll. Här nedan ser du antal och GAV kurser för inköpen igår.


Det är ganska små belopp men det helt enligt min strategi att köpa mindre antal flera gånger under en längre period för att parera upp och ned gångar. Det viktiga är att företagen växer och ger en hög direktavkastning.

Electra och H&M är dock den största delen av portföljen och desssa två kommer jag att behålla under en lång lång tid men troligen köper jag inte på mig några fler då jag vill dra ner risken i depån genom att köpa flera andra företag som ger stabilitet, tillväxt och hög direktavkastning.

Idag har jag ännu inte köpt på mig något men dagen är ju inte slut än. :)

Lyckades du göra något klipp igår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar