tisdag 8 november 2016

Trump vinner valet!

Som jag misstänkte kommer Trump att med all sannolikhet vinna president valet i USA och marknaderna världen över kommer troligen att röra sig nedåt rejält under dagen.

Själv vill jag ta tillvara på köp chansen och förutom de 20000 kr jag satte in igår har jag idag flyttat över ytterligare 60000 kr. Hoppas bara att pengarna kommer in snabbt på kontot.

Jag ska försöka köpa utspritt mest Svenska aktier men även USA aktier senare idag. Jag ska försöka hålla mig till stabila utdelnings aktier som har gått ner för mycket.

Trump kommer troligen inte att vara en särskilt bra president men frågan är vad han kan göra om han vill göra något som republikanska partier inte vill. Utan kongressen och senaten så är det inte särskilt mycket presidenten kan göra. Det är bara och se hur det gick för Obama efter att Demokraterna förlorade kongressen.

För mig är det helt klart köpläge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar