tisdag 8 november 2016

Betsson ser intressant ut

Spelbolag som Betsson är kanske inte en etiskt korrekt investering men nyckeltalen ser just nu nästa för bra ut för att hålla sig utanför. Kursen ligger idag på låga 85 SEK medan den låg på ca 150 SEK i december 2015, en ganska djup nedgång med andra ord.

Varför har kursen gått ner så mycket?
Av vad jag kan luska fram så verkar det som att kvartal 2 blev en besvikelse och många undrar nog om det inte kommer att kosta mer och mer för att få in nya spelare. Detta är en risk men själv tror jag att Betsson kommer att klara detta och uppvisa en omsättnings-/vinsttillväxt under flera år framöver.

Hög direktavkastning!
Betsson delar varje år ut en större del av sin intjänade vinst och detta innebär en hög på mer än 5% på dessa kursnivåer. Detta klingar perfekt med min strategi att hitta utdelningsaktier och även uppvisar tillväxt på omsättning och resultat.

Slutsats!
Som jag skrev tidigare har jag under helgen fört över 20000kr till kontot och dessa kommer att investeras med mindre belopp under flera dagar efter USA valet. Hade jag haft pengar på depån nu så hade jag nog handlat direkt men tydligen tar det en ganska lång tid att föra över pengar till kontot så min strategi att vänta till efter valet får gälla då jag ändå inte kan investera något.

Vad tycker du om Betsson? Äger du aktier i bolaget eller har du tänkt köpa?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar